Kody promocyjne – zysk dla klienta i firmy

Kody promocyjne - zysk dla klienta i firmy

Kody promocyjne już od kilku lat są stałym elementem zakupów robionych w sklepach internetowych. Zainteresowanie takimi zniżkami jest bardzo duże, co wynika z wielu zalet, jakimi charakteryzują się takie kupony. W tym przypadku zyskują zwłaszcza klienci, którzy mogą robić zakupy w niezwykle atrakcyjnych cenach. Ale to nie wszystko. Zyskują także sklepy, w których taki kupony można wykorzystać. Jakie są największe korzyści dla obu stron? Oto kilka z nich.

Co zyskuje klient?

Kody zniżkowe dostępne w sklepach internetowych to przede wszystkim ogromna korzyść dla klienta robiącego w nich zakupy. Wśród największych korzyści należy wymienić:

  • możliwość robienia zakupów ze sporymi zniżkami (kupony promocyjne obniżają cenę towarów nawet o kilkadziesiąt procent)
  • różnorodność kodów zniżkowych – od obniżek cen, poprzez darmową wysyłkę, aż po rabaty przy zakupie co najmniej kilku rzeczy (na przykład Media Expert kod rabatowy posiada w kilku wariantach)

Dodatkowo – co także należy tu podkreślić – kupony promocyjne są łatwe do użycia (wystarczy wpisać je podczas składania zamówienia) oraz łatwo dostępne (oferuje je wiele popularnych serwisów internetowych). A to wszystko sprawia, że są bardzo popularne.

Co zyskuje firma?

Kody zniżkowe to na pewno duża korzyść dla klienta robiącego zakupy w danym sklepie internetowych. Ale nie tylko. Drugim beneficjentem takich akcji promocyjnych jest sam sklep. Dlaczego? Powodów jest kilka. Przede wszystkim kupony promocyjne to szansa na wyprzedanie asortymentu. Dodatkowo sklep dzięki takim kodom dociera do większej ilości klientów, podnosi swój prestiż i zachęca do ponownych zakupów.

Dlatego też można powiedzieć, iż jest to jedna z form reklamy, która niewątpliwie wpływa na przewagę konkurencyjną danego sklepu. Kody rabatowe przynoszą określone korzyści zarówno klientom, jak i sklepom, które je oferują. Dlatego też pojawiają się tak często, a ich popularność stale rośnie.